"איפה אתה? אתה פה? פה לא? פה לא? פה? פה": השוני בנוכחותן של קבוצות שונות ברשתות החברתיות ובדפוסי הצריכה שלהן - טל לאור

קשר 60, עמ' 179-158

 

תקציר

רשתות חברתיות הן חלק מהשימוש היומיומי בצריכת ידע, עדכון, אסקפיזם, אינטראקציה עם אחרים ועוד. מטרת המחקר הייתה להבין את ההבדלים בהיקף ובדפוסי הצריכה: אינטראקטיביות ואקטיביות ברשתות החברתיות המובילות: פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. לשם כך נערך סקר אינטרנטי בקרב מדגם מייצג של 501 נסקרים. מתוך כלל הנסקרים, 95 אחוז הם בעלי חשבון פייסבוק, שבעים אחוז הם בעלי חשבון אינסטגרם ו-26 אחוז הם בעלי חשבון טוויטר. כמו כן הממצאים מעידים על כך שהאינטראקטיביות ברשתות המובילות פייסבוק ואינסטגרם גבוהה באופן משמעותי מהאקטיביות. נוסף על כך נמצא שמגדר, גיל, סטטוס והשכלה יכולים לנבא את היקף הפעילות האינטראקטיבית והאקטיבית ואופייה. במגדר ובהשכלה נמצא צמצום בפער הדיגיטלי ונראה כי הרשתות החברתיות מציעות מרחב שמאפשר למשתמשים בהן להרשים בכתיבתם.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות יש לפנות למערכת הפניות >>